Reklamy
Gorące wiadomości
#zostaje w domu - Wiele tysięcy młodych internautów bawiło się z gwiazdami i Rzecznikiem Praw Dziecka
Jeszcze nie raz zakręci się nam w oku łezka na wspomnienie tych wspaniałych dni.... Choć świat chwyciła w kleszcze epidemia, uczestnicy akcji #zostajewdomu bawili się świetnie, i to codziennie przez ponad miesiąc! 300 tysięcy uczestników w sumie na spotkaniach na kanale PopSztos na Instagramie, a na kanale YouTube pół miliona odtworzeń koncertów oraz materiałów nagrywanych przez gwiazdy, konkursy, warsztaty tańca i wizerunku, wspólne śpiewanie i granie na żywo. Akcja Rzecznika Praw Dziecka i młodych artystów Universal Music Polska odniosła wielki sukces.
- Dziękuję Wam wszystkim za udział w tej niezwykłej i jakże potrzebnej zabawie, która dzięki Waszej energii i pomysłom trwała ponad miesiąc. Trzymajcie się ciepło - mówił z uśmiechem Rzecznik Mikołaj Pawlak i dodał, że powodzenie akcji w dużej mierze zapewnili występujący w niej młodzi artyści.
W akcji wzięli udział m.in. Roksana Węgiel, Viki Gabor, 4Dreamers, AniKa Dąbrowska, Ida Nowakowska, Alicja Szemplińska, Adam Kubera, Carla Fernandes, Marcelina Szlachcic, Zuza Jabłońska, Marta Gałuszewska, Magda Bereda, Kinga Sawczuk, Artur Sikorski, Saszan, Mateusz Ciawłowski, Weronika Wróblewska i specjalny gość prosto z domu we Francji - Carla Lazzari, która w ubiegłym roku reprezentowała swój kraj w Eurowizji Junior z utworem "Bim Bam Toi", a następnie podbiła nim internet w całej Europie.
To były niezapomniane chwile, pełne emocji i uśmiechu. Gwiazdy usłyszały setki, czasem bardzo trudnych lub intymnych pytań, na przykład... o wzrost. Podczas rekordowo obleganych przez nawet 10 tysięcy osób spotkań live z Roksaną można było z kolei usłyszeć fanów śpiewających wspólnie ze swoją idolką jej największe hity. Był także Rzecznik Praw Dziecka usiłujący na żywo dotrzymać kroku w tańcu słynnej Idzie Nowakowskiej, były pokazy i warsztaty, gra na ukulele czy porady, jak dbać o wizerunek i zostać gwiazdą internetu. A do tego sporo mówiło się o prawach dzieci i instytucjach, do których mogą się one zgłaszać z problemami. No i super konkursy, w tym konkurs plastyczny na temat "Jak rozumiem prawa dziecka", którego zwycięzców właśnie ogłoszono.
Akcja #zostajewdomu pierwotnie miała potrwać od 26 marca do 4 kwietnia, ale z uwagi na popularność została przedłużona aż do 30 kwietnia. Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak wraz z młodymi gwiazdami Universal Music Polska zorganizowali ją, by zachęcić dzieci i młodzież do pozostania w domu podczas wymuszonej przez epidemię kwarantanny, a przy okazji pokazać im, że ich idole robią to samo, a kwarantanna nie oznacza nudy i bezczynności. Przy okazji Rzecznik z pomocą młodych gwiazd przekazywał uczestnikom akcji wiedzę na temat praw dziecka i przybliżał instytucję Rzecznika Praw Dziecka, bo wielu młodych ludzi nie wie, gdzie mogą się zwrócić, gdy mają jakiś problem.
- To był trudny czas, gdy wszyscy musieliśmy zostać w domach, ale wspólnymi siłami udało nam się ten czas spędzić naprawdę ciekawie i przy okazji wiele się od siebie nawzajem nauczyć. Kto wie, może kiedyś powtórzymy taką akcję w jeszcze bardziej niezwykłej formule, ale miejmy nadzieję, że wtedy już nie będzie konieczności zostawania w domu z powodu wirusa - podsumomował Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak.
Opublikowano: 2020-05-02
Źródło: Biuro Rzecznika Praw Dziecka
Zobacz więcej wiadomości
Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojego komentarza. Napisz swój komentarz