Reklamy
Nowości wydawnicze
Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół
Terry Bacon
GWP, Sopot 2014.
Nie od dziś wiadomo, że silne relacje międzyludzkie opierają się przede wszystkim na dobrej komunikacji. Nie inaczej jest w środowisku zawodowym. Atmosfera w miejscu pracy często przekłada się na wyniki i wizerunek firmy. W szczególności relacja przełożony-podwładny jest relacją skomplikowaną i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu.
Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer, może się wydawać banalnie proste: "Czego potrzebują moi podwładni?". Okazuje się jednak, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan, co według Terry'ego R. Bacona jest poważnym błędem. Jego książka pomoże ci zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom Bacona dowiesz się, co robić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Jeśli zmienisz swoje dotychczasowe nawyki i zastosujesz się do jego rad, przekonasz się, o ile lżej pracuje się Tobie i Twoim pracownikom.
Siedem najważniejszych potrzeb:
- poczucie, że inni mi ufają;
- poczucie rozwoju;
- poczucie własnej wartości;
- poczucie kompetencji i fachowości;
- poczucie docenienia;
- poczucie podekscytowania;
- poczucie zaangażowania.
Terry R. Bacon studiował biznes i zarządzanie w Wharton School, University of Chicago, Stanford University i Harvard Business School. W latach 2007/2010 był co roku wymieniany przez magazyn "Leadership Excellence" jako jeden ze stu najwybitniejszych na świecie myślicieli w dziedzinie przywództwa. Jest wspólnikiem i naukowcem w Korn/Ferry Institute, ośrodku badawczym Korn/Ferry International, firmy będącej światowym liderem w dziedzinie badania talentów i zarządzania. Od ponad trzech dekad współpracuje z organizacjami międzynarodowymi jako innowator, nauczyciel, trener i konsultant w zakresie przywództwa, zarządzania, rozwoju przedsiębiorstw i umiejętności interpersonalnych. W 1989 roku założył Lore International Institute, prestiżową firmę koncentrującą się na rozwoju menadżerów szczebla wyższego, która w 2008 roku została włączona do Korn/Ferry International.
Zobacz inne książki z roku: 2024/2023/2022/2021/2020/2019/2018/2017/2016/2015/2014/2013/2012/2011/2010/2009/2008/2007/2006/2005/2004
Żaden Czytelnik nie napisał jeszcze swojej recenzji. Przeczytałeś książkę? Napisz swoją recenzję!